Пневматический распределительный кран автомобиля МАЗ-500
Устройство крана
Пневматический распределительный кран (рис. 131) служит для дистанционного управления механизмом подъема платформы с помощью сжатого воздуха.
Кран состоит из корпуса 5, притертого к нему плоского золотника 9, таре’льчатой пружины 6, фиксаторного устройства и редуктора.
Фиксаторное устройство фиксирует золотник во всех рабочих положениях. Устройство состоит из диска 13, соединенного с осью 10 с помощью шпонки, шарика 12, пружины 4 и корпуса 3.
Редуктор служит для удобства пользования рукояткой крана с места водителя. Редуктор состоит из корпуса, ведомой шестерни 16, закрепленной на оси с помощью шпонки, ведущего сектора 19, напрессованного на вал 18, и крышки 17. Для предохранения от попадания внутрь грязи и пыли вал ведущего сектора уплотнен в крышке кольцом 24. На валу 18 установлен влагоотражатель, постоянно прижимаемый пружиной к крышке 17.
С помощью пневматического распределительного крана можно осуществлять следующее: /
1. Установку платформы в транспортное положение или остановку ее в промежуточном положении (насос выключен, перепускной клапан закрыт, запоры заднего борУа закрыты).
2. Подъем платформы (насос включен, запоры заднего борта открыты, перепускной клапан закрыт). I
3. Опускание платформы (насос выключен, запоры борта /открыты, перепускной клапан открыт).
Рис. 131. Пневматический распределительный кран:
1 — корпус редуктора крана; 2— контргайка; 3 — корпус пружины; 4 — пружина; 5 — корпус крана; 6 — пластинчатая пружина золотника; 7—крышка корпуса: 8— отверстие для подвода воздуха: 9 — золотник: 10 — ось: 11 — воздухораспределительное отверстие; 12— шарик; 13 — диск: 14 — канал для выхода воздуха в атмосферу; 15 — под соединительные отверстия; 16 — ведомая шестерня редуктора; 17 — крышка редуктора; 18 — вал ведущего сектора редуктора; 19 — ведущий сектор редуктора; 20 — щеки вилок шарнира: 21 — крестовина шарнира; 22 — тяга привода крана; 23 — рукоятка; 24 — резиновое кольцо
Все операции управления механизмом подъема платформы осуществляются водителем из кабины, так как рукоятка управления краном выведена на панель приборов.
Для этой цели вал 18 крана, установленного на раме автомобиля, соединен с помощью шарнира с длинной тягой 22, конец которой выведен через отверстие в панели приборов в кабину и заканчивается рукояткой 23. Шарнир, соединяющий вал сектора с тягой, состоит из двух разборных вилок, каждая из которых составлена из двух щек 20 и крестовины 21.
Уход за краном
Уход за пневматическим распределительным краном заключается в систематической проверке его крепления к усилителю бампера, в проверке крепления вилок шарнира на валике ведущего сектора редуктора крана и на тяге его привода, в периодической проврке герметичности крана и регулировке фиксатора.
Проверка крана на герметичность производится без снятия крана с автомобиля следующим образом:
1) пустить двигатель и поднять давление в пневматической системе до 7 кГ/см2;
2) установить рукоятку крана поочередно во все рабочие положения: Подъем платформы», «Опускание платформы», «Транспортное положение» и проверить мыльным раствором наличие пузыре/) воздуха на выходе из канала 14 (рис. 131) в корпусе крана.
Наличие значительной утечки воздуха из канала 14 в положении крана «Опускание платормы» указывает на необходимость его замены или ремонта. Появление отдельных пузырей воздуха вполне допустимо. При такого рода утечке разборка крапа и его ремонт нецелесообразны.
При переключении крана из одного рабочего положения в другое должна хорошо ощущаться фиксация золотника. Если фиксация рабочих положений золотника не ощущается или ощущается слабо, фиксирующее устройство необходимо отрегулировать следующим образом:
1) отвернуть контргайку 2 корпуса фиксатора;
2) ввернуть корпус 3 фиксатора до упора в фиксирующий диск 13 и затем отвернуть на пол-оборота; законтрить гайку корпуса фиксатора.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
МАЗ-500 цхеб кран — АвтоТачки
МАЗ-500 туадж йем рауг суав хаис тиас йог иб луб тсхеб цеем ceeb ntawm lub sijhawm советский. NWS tau los ua thawj lub tsheb cabover uas tsim nyob rau hauv Советский Союз. Lwm tus qauv zoo sib xws yog МАЗ-53366. Qhov kev xav tau ntawm lub tsheb tsim tau tshwm sim ntev dhau los, txij li qhov tsis txaus ntawm cov qauv classic twb tau xav thoob plaws ntiaj teb.
Txawm li cas los xij, tsuas yog nyob rau hauv thaum ntxov 60s qhov zoo ntawm txoj kev ntawm lub teb chaws loj loj tau los ua txaus rau kev ua hauj lwm ntawm xws li cov cav тов.
МАЗ-500 tawm ntawm lub rooj sib txoos kab ntawm Minsk cog nyob rau hauv 1965, hloov lub предшественники ntawm lub 200-й серии, thiab ua ntej ua tiav ntawm ntau lawm nyob rau hauv 1977, tswj los ua ib tug lus dab neeg nyob рау хаув луб домашний цеб лаг луам.
Thiab tsuas yog tom qab, nyob rau hauv lub thib ob ib nrab ntawm lub 80s, lub МАЗ-5337 qauv tshwm. Nyeem txog qhov нет.
Cov ntaub ntawv pov tseg tsheb МАЗ 500
МАЗ-500 нёб рау хаув классическая версия йог иб буксир бортовой поб цег цхеб нрог иб буксир нтоо платформа. Кев муай пиев xwm hla теб чавс сиаб, кев нтсиг сиаб тиаб муай чиадж нтсиг зоо рау кев уа ком зоо уа рау нвс туадж йем сив тау ньоб рау хаув юав луаг чхуа кхов чав нтавм луб теб чавс кев лаг луам равс ли луб тшеб таудж хум , tsheb laij teb lossis lub tsheb бортовой.
Ua tsaug rau cov qauv tsim tshwj xeeb, lub thuab no tuaj yeem ua haujlwm yam tsis muaj cov khoom siv hluav taws xob yog tias nws pib los ntawm lub tsheb laij teb, уас уа рау муай кев тхаус сиаб рау ков ванна рог хаув луб цеб.
Lub cav
Ярославский агрегат ЯМЗ-500 tau los ua lub hauv paus cav ntawm 236-я серия. Qhov no yog дизельный V6 с плавным ходом и турбонаддувом, txhim cho lub zog ntawm 667 Нм при 1500 об/мин. Zoo li txhua lub cav ntawm cov koob no, ЯМЗ-236 muaj kev ntseeg siab heev thiab tseem tsis tau ua rau muaj kev tsis txaus siab los ntawm cov tswv ntawm МАЗ-500.
Кев сив рой
Рой ной иб 100 км yog hais txog 22-25 литров, uas yog ib qho tseem ceeb rau lub tsheb ntawm lub peev xwm no. (Рау ЗИЛ-5301, дайм дуаб но йог 12л/100км). МАЗ-500 nrog ib tug ntim ntawm nrog ib tug ntim ntawm 175 литров muaj ob перегородки los демпфировать lub гидравлический feem ntawm cov roj. Lub tsuas недостаток ntawm chav tsev nyob rau tam sim no yog cov chav kawm ib puag ncig tsawg.
Кев кис
Луб тшеб кис тау тус моб йог иб туг циб-сеев фхаунтавв нрог синхронизаторы нёб рау хаув луб тхиб об пэб тхиаб плауб-циб зог зог. Thaum xub thawj, ib leeg-disk, thiab txij li xyoo 1970, ob-disk qhuav kev sib txhuam сцепление tau teeb tsa, nrog lub peev xwm hloov pauv hauv kev thauj khoom. Lub сцепление йог nyob рау хаув ib tug cam khwb cia hlau картера.
Ков нрой цуаг КамАЗ цием ниай хнуб цим ков каув чиаб нтавм ков тсхеб таудж хум. Koj tuaj yeem nyeem txog cov ntawv tshiab ntawm no.
Keeb kwm ntawm kev loj hlob ntawm KamAZ cog, tshwj xeeb thiab cov qauv tseem ceeb tau piav qhia hauv tsab xov xwm no.
Иб кхо кев тхим хо тшиаб нтавм ков нрой цуаг йог луб тшеб уас хиав нтавм метан. Koj tuaj yeem nyeem txog nws ntawm нет.
Тшеб каг
Луб задний каг МАЗ-500 йог луб нциаб. Смазать крутящий момент йог фаиб ньоб рау хаув смазать коробку передач. Qhov no txo cov load ntawm qhov sib txawv thiab qag валы, uas sib piv nrog cov qauv tsim ntawm 200 серии tsheb.
Rau ntau yam kev hloov kho, cov qag nram qab tau tsim nrog lub iav piv ntawm 7,73 thiab 8,28, uas tau hloov pauv los ntawm kev nce lossis txo tus naj npawb ntawm cov hniav ntaw m lub цилиндрический zog ntawm lub коробка передач.
Ниадж хнуб но, тххавм рау тхим хо кев уа тау зоо нтавм МАЗ-500, пив тхвв ли, тххавм рау тхо кев вибрация, ниадж хнуб осей фем нтау нтсиа рау нтавм луб тсхеб, фэм нтау Yog los ntawm LiAZ thiab LAZ.
Lub cev thiab lub cev
Thawj MAZ-500s tau nruab nrog lub platform ntoo. Tom qab ntawd muaj kev xaiv nrog lub cev hlau.
Луб тшеб таудж хум МАЗ-500 тау нруаб нрог таг нро ков хлау тройная кабина нрог об люб кхов рой. Кабина Lub muab lub причал, thawv rau khoom thiab cov cuab yeej. Kev nplij siab ntawm tus neeg tsav tsheb tau muab los ntawm cov rooj zaum kho tau, lub tsev tso cua thiab cua sov, nrog rau lub hnub ci visor. Люб цев нёб зоо дуа, piv txwv li, ЗИЛ-431410.
Луб чуаб куа муадж об нту, сиб кайс лос нтавм кев фэйб таум, таб сис цис зоо ли ков каув 200, ков чуам хниав йог ньоб хаув каб. Lub cab qaij rau pem hauv ntej kom nkag mus rau lub cav купе.
Technical yam ntxwv ntawm lub tsheb laij teb
Qhov dav qhov ntev
- Д x Ш x В — 7,1 x 2,6 x 2,65 м,
- Колесная база — 3,85 м,
- сзади хиав — 1,9 м,
- пэм хаув нтей-1950м,
- ав клиренс — 290 хли,
- платформа кв нтэв — 4,86 х 2,48 х 6,7 м,
- Гов хняв — 8,05 м3.
Грузоподъемность тиаб хняв
- Грузоподъемность — 7,5 тн, (рау ЗИЛ-157 — 4,5 тн)
- Бордюр хняв — 6,5 тн,
- Qhov siab tshaj плуги след эр хняв — 12 тонн,
- Кхов хняв таг нро — 14,8 тонн.
Рау кев сиб пив, кой туай йем пауб кой тус хей нрог луб пеев xwm nqa ntawm БелАЗ.
Kev nthuav qhia nta
- ceev tshaj plaws — 75 км/ч,
- nres deb — 18 м,
- hwj chim — 180 л.с.,
- cav loj — 11,1 л,
- roj tank ntim — 175 л,
- roj noj — 25 л/100 км,
- txoj каб уас хла — 9,5 м.
Кев хлоов хо тиаб тус нки
Кев цим нтавм МАЗ-500 тау ua тиав зоо хэев, уас ua рау нвс муай пеев xwm цим тау нтау ям кев хлув хо тиаб ков к auv ntawm lub hauv paus ntawm lub tsheb thauj khoom, suav nrog:
- МАЗ-500Ш — шасси, ntxiv nrog lub cev tshwj xeeb thiab cov khoom siv (кран, qhob tov khoom, tank tsheb).
- МАЗ-500В yog ib qho kev hloov kho nrog tag nrho cov hlau lub cev thiab lub alarm, tsim los ntawm kev txiav txim tub rog tshwj xeeb.
- МАЗ-500Г йог кхов цис чшуа муадж кев хлоов хо, уас йог луб тсхеб таудж хум нрог луб хаув паус тксуас нтксив рау кев таудж ков кхум лой.
- МАЗ-500С (МАЗ-512) йог иб кхо кев хлоов хо рау Крайний Север нрог ков куа сов нтксив тиаб ков рвб тайв цев хаув цев, луб чуаб хлуав таус хоб пиб тиаб луб тиаб тсхавб нриав кев ua haujlwm nyob rau hauv lub caij ntuj сов полярный hmo ntuj.
- МАЗ-500Ю (МАЗ-513) — версия rau huab cua kub, оснащенная сигнализацией lub nrog thermo rwb thai tsev.
Ньоб рау хаув 1970 г., иб буксир тхим хо каув МАЗ-500А рауг цо таум. NWS muaj qhov dav txo kom tau raws li cov kev xav tau thoob ntiaj teb, qhov zoo tshaj plaws коробка передач, thiab sab nraud nws tau tshwj xeeb los ntawm lub tshuab hluav taws xob tshiab. Qhov siab tshaj plaws ceev ntawm tus tshiab версия tau nce mus rau 85 км/ч, lub peev xwm nqa tau nce mus rau 8 тонн.
Qee Cov Qauv tsim los ntawm maz-500
- Maz-504 yog ob lub tsheb laij teb, tsis Zoo Li Lwm Lub Tsheb Raws Li Maz-500, NWS Muaj Ob Lub Roj ntawm 175 Litts Txhua. Том нтей но МАЗ-504В тшеб лай тэб ньоб рау хаув каб но йог нруаб нрог иб буксир 240-сильный ЯМЗ 238 тхиаб юав нка иб буксир полуприцеп хняв тхог ли 20 тонн.
- МАЗ-503 йог луб чау тсуа чиаг зеб-хом поб цег цеб.
- МАЗ-511: поб цег цеб нрог саб разгрузка, цис лой-цим.
- МАЗ-509- ib lub cav ntoo, txawv ntawm МАЗ-500 thiab lwm yam qauv ua ntej los ntawm об-диск сцепления, коробка передач tooj thiab pem hauv ntej qag коробки передач.
Qee qhov МАЗ ntawm 500-й серии тау сим txhua lub log tsav: qhov no yog kev sim ua tub rog tsheb 505 thiab lub tsheb laij teb 508. Txawm li cas los xij, tsis muaj ib qho ntawm cov qauv tsav txhua lub log мус рау хаув кев тсим хум.
Ниадж хнуб но, ков тшеб таудж хом раус ли МАЗ-500 туадж йем пом нтавм кев сив тшеб уа лаг луам нтавм тус нки нтавм 150-300 тксиаб руб. Yeej, cov no yog cov tsheb nyob rau hauv zoo technic mob, tsim nyob rau hauv lub lig 70s.
Nyob
Txawm tias tam sim no, cov tsheb ntawm 500-я серия tuaj yeem pom ntawm txoj kev ntawm cov qub советский koom pheej. Lub tsheb no kuj muaj nws cov kiv cua, uas, tsis muaj kev siv zog thiab sijhawm, qhib lub qub MAZ.
Raws li txoj cai, lub tsheb thauj khoom yog rov nruab los ua kom muaj peev xwm nqa tau thiab kev nplij siab rau tus neeg tsav tsheb. Lub cav tau hloov nrog lub zog ntau dua ЯМЗ-238, uas nws yog qhov tsim nyog los muab lub thawv nrog lub splitter. Yog tias qhov no tsis ua tiav, kev siv roj yuav nce mus rau 35 литров ib 100 км lossis ntau dua.
Xws li kev kho kom zoo nkauj loj yuav tsum tau nqis peev loj, tab sis, raws li cov neeg tsav tsheb, nws их tawm. Rau kev caij tsheb zoo dua, lub qag nram qab thiab qhov poob siab абсорберы tau hloov.
Кев лиг кев чай, нтау ксим йог им рау луб салон. Автономный cua sov, cua sov thiab suab nrov rwb thaiv tsev, установка ntawm cua txias thiab cua ncua kev kawm ntawv — qhov no tsis yog ib tug tag nrho cov npe ntawm cov kev hloov uas тюнинг энтузиастов ua rau lub maz- 500.
Yog tias peb tham txog kev hloov pauv thoob ntiaj teb, fem ntaufeem ntau ntau cov qauv ntawm 500 серий hloov dua siab tshiab rau hauv ib lub tsheb laij teb. Thiab, tau kawg, thawj qhov tom qab kev yuav khoom yog coj MAZ mus rau hauv kev ua haujlwm, txij li lub hnub nyoog ntawm lub tsheb ua rau nws tus kheej xav.
NWS tsis tuaj yeem sau tag nrho cov haujlwm uas МАЗ-500 tuaj yeem ua tau: lub vaj huam sib luag cab kuj, tub rog tsheb thauj khoom, roj thiab dej thauj, tsheb кран. Lub tsheb tshwj xeeb no yuav nyob mus ib txhis nyob rau hauv keeb kwm ntawm советский tsheb kev lag luam raws li cov poj koob yawm txwv ntawm ntau cov qauv zoo ntawm Minsk cog, xws li МАЗ-5551.
СМК-10 / МАЗ-500А «Советский автокран» — модели Red Iron 1:35
СМК-10 «Советский автокран» | 1:35 моделей Red Iron |
Отредактируйте здесь полноразмерное изображение
Der SMK-10 ist ein noch heute häufig in den ehemaligen Sowjetrepubliken anzutreffender Baukran, der auf Basis des MAZ-500A, später auch auf Basis des MAZ-5334 aufgebaut wurde. Mit einer maximalen Hubkraft von 10 Tonnen kann der Kranwagen entweder mit einem Ausleger mit 10 Meter oder 16 Meter Länge ausgerüstet werden. Dank der seitlichen Abstützungen ist die Arbeit in einem Arbeitsbereich von 350° um das Fahrzeug herum möglich. Angetrieben wird der Kranaufbau durch einen elektrischen Generator Typ 83-6M mit einer Leistung von 133kW — einzig der Drehmechanismus des Aufbaus erfolgt durch den Dieselmotor des Basisfahrzeugs. Im Arbeitsmodus kann der Elektroantrieb alternativ auch an ein stationäres Stromnetz angeschlossen werden. Энтвикельт und gebaut wurde der Kran SMK-10 ab 1965 Das Das Büro für Experimentelle Construktion der energetisch-mechanischen Fabrik в Иваново, в регионе Москва.
Das Basisfahrzeug, der MAZ-500 ist ein Lastkraftwagen des Herstellers Minski Awtomobilny Sawod, dessen Entwicklung in der zweiten Hälfte der 1950er Jahre erfolgte. Умереть Prototypen wurden ab 1958 gefertigt, die Produktion in kleinen Stückzahlen beginn im Jahre 1963, wurde jedoch aufgrund von Lieferengpässen der Motoren mehrfach verzögert. Мит Эйнем 4×2 Антриб und einer modernen Stahlblechkabine ausgerüstet, verfügte der Lastkraftwagen über eine maximale Zuladung von siebeneinhalb Tonnen. Das kippbare Fahrerhaus war in der Sowjetunion zum damaligen Zeitpunkt neu und einzigartig. Аб 1970 wurde die 500er Serie überarbeitet und in MAZ-500A umbenannt. Zum Vorgänger unterschied sich die neuere Version durch eine erhöhte Zuladung auf acht Tonnen, sowie um einen verlängerten Radstand um 100 мм. Als Höchstgeschwindigkeit wurden nun 85km/h erzielt.
Red Iron Models — ein Kleinserienhersteller aus Russland, der sich mittlerweile im Sektor von zivilen Baumaschinen- und LKW-Modellen der ehemaligen Sowjetunion einen hervorragenden Namen gemacht шляпа. Leider sind die Modelle in Deutschland nur sehr schwer erhältlich, so dass die Bestellung direkt in Russland der einfachste Weg an diese Modelle блейбт.
Der neueste Bausatz stellt einen zweiachsigen Kranwagen aus der Sowjetunion vom Typ SMK-10 auf Basis des MAZ-500A dar. Der Kit besteht aus einer Vielzahl hochwertiger Resinteile mit feinsten Details und wird ergänzt um drei große Platinen mit Fotoätzteilen, die neben dem aus mehreren Teilen zu fertigenden Kranausleger auch weitere Details wie Fensterrahmen унд mehr beinhalten. Eine klare Fensterfolie, Draht in unterschiedlicher Stärke, ein Stück Schnur und ein großer Decalbogen runden den Komplettbausatz ab.
Die in heftform gedruckte Bauanleitung ist ebenfalls hervorragend ausgefertigt und lässt keinerlei Fragen beim Zusammenbau des Modells aufkommen. Nichtsdestotrotz ist der Bausatz nicht für Anfänger geeignet, setzt Erfahrung im Umgang mit Resin- und vor allem mit Fotoätzteilen («Kranausleger») voraus.
Zunächst erfolgt eine Grundierung des completten Models mit Vallejo’s Black Primer, gefolgt von einem lasierenden Auftrag Track Primer от AK Interactive als rostfarbene Basis, auf die im nächsten Schritt Heavy Chipping Medium aufgebracht wird. Ist auch dieses getrocknet, werden die Bereiche mit einem hellen Grau grundiert, die später in Gelb bzw. в Блау лакиерт Верден. Иерауф werden die oberen Bereiche stärker aufgehellt, als die im Schatten liegenden, unteren Bereiche des Fahrzeugs. Die seitlichen Stützen werden ebenfalls weiß lakiert, wobei hier die weiße Farbe bereits für die weißen Warnstreifen auf den Stützen verwendet werden wird. Im nächsten Schritt wird es dann bunt, es folgen die Farben Gelb und Blau!
Nach einem Auftrag Heavy Chipping Medium folgen die Grundfarben des Fahrzeugs — ein Hellblau für das Fahrerhaus (Interior & Exterieur), ein kräftiges Gelb für den Kranaufbau, sowie ein helles Weiß/Grau für den Kühlergrill. Der Rahmen erhält nach der schwarzen Lackierung noch einen dezenten Auftrag lasierendem Braun. Mit dem Pinsel werden dann Details wie Sitze, Türinnenseiten, Fensterrahmen и т. д. bemalt, bevor dann mit einem Borstenpinsel, Zahnstocher und Wasser ein dezentes Chipping durchgeführt wird. Nach dem Aufbringen der hervorragenden Decals erhält das komplette Modell einen Auftrag Matt Varnish, bevor dann ein Washing mit Vallejos Wash Light Grey, mit Wasser verdünnt, erfolgt.
Nach einem grauen Washing von Vallejo wird der Motor, Auspuffanlage und weitere Anbauteile in seine jeweiligen Farben lackert, die Rückleuchten zunächst silber grundiert, dann mit Clear Colors фон AK Interactive в солоде Rot und Orange. Mit Pigmenten (Light Siena von Vallejo) wird das Chassis samt Räder und Anbauteilen dann verschmutzt, anschließend Ölreste, ausgelaufenes Diesel Rus an der Auspuffanlage, бланки Metall mit Metal Powder und Bleistiften dargestellt.
Das Fahrerhaus wird аналог hierzu im Innenraum gealtert, nachdem das Lenkrad in Weiß/Schwarz bemalt wurde, das Armaturenbrett fertig gestellt und eine Ausgabe einer russischen Zeitung auf der Staufläche Hinter den Sitzen platziert wurde. Ein entsprechendes Poster fand ebenfalls Einzug im Steuerhaus des Kranaufbaus.
Das fertig bemalte und gealterte Fahrerhaus wird dann auf dem Rahmen aufgesetzt und verklebt. Die Außenspiegel entstehen aus Draht und Fotoätzteilen, werden separat montiert und in vorgebohrte Löcher in den Türen eingesetzt. Die Türen selbst verbleiben loss und können abgenommen werden. Der Kranaufbau wird anschließend auf dem Fahrzeug verklebt, dann der Ausleger mit zwei Resinstiften Монтье. Der Ausleger wird nicht weiter verklebt, wird aber nicht beweglich bleiben, sobald die Schnüre verspannt sind.
Auf einem weißen Gesso Board — einem Holzmalgrund von Gerstaecker — ensteht eine kleine Vignette für den kleinen Lastwagen. Zunächst wird ein Ausschnitt einer Straße aufgebracht, wofür die neue Асфальтовая паста von Ammo Mig zur Anwendung kommt. im vorderen Bereich werden dann verschiedene Büsche, Blumen und Gras aufgeklebt, um die seitliche Straßenbegrenzung darzustellen. Я nächsten Schritt wird der Straßenbelag dann noch mit der Airbrush überlackiert, um eine staubige, schmutzige Straße zu erhalten.